English  |  Türkçe  |  Online Alışveriş »
SOSYAL SORUMLULUK
 

Mağazacılık konusuna getirdiği yenilik ve başarılarının yanı sıra; Mudo sanat, spor, eğitim, sağlık ve kadın konuları başta olmak üzere birçok sosyal sorumluluk projesine destek vermektedir. Değerleri ile örtüşen her türlü projeyi desteklemekten mutluluk duyan Mudo, katılımda bulunduğu çalışmalarla toplumsal konulara duyarlılığını dile getirebilmeyi amaçlamaktadır. Son dönemde katıldığımız sosyal sorumluluk projelerinin bir bölümü aşağıda listelenmiştir;

TOG CONCEPT - "12 MİMARDAN 12 ÜNLÜ EVİ Projesi
(24.11.2011-07.12.2011)

Toplum Gönüllüleri Vakfı, Mudo Concept, Trump Towers ve Maison Française dergisi işbirliğinde gerçekleştirilen TOG Concept projesi kapsamında; sanat, cemiyet ve basın dünyasının 12 ünlü ismi Toplum Gönüllüleri Vakfı'nın çalışmalarını desteklemek, tanıtmak ve kamuoyu oluşturmak amacıyla bir araya gelmiştir. Türkiye'nin önde gelen 12 ünlü mimarının, 12 ünlü ismin zevkine ve seçimlerine uygun olarak dekore ettiği dairelerle destek verdiği TOG Concept; sokakta çalışan çocukların, sosyal aktiviteler aracılığıyla kendi potansiyellerini keşfetmelerini, özgüven kazanmalarını ve bu sayede toplumsal yaşama katılmalarına yardım eden "Sokak Lambası" projesine kaynak sağlamıştır.

ARGANDE PROJESİ
(2008- …)

2008 yılından bu yana UNDP ile geliştirilen ve dünyada hala benzeri yapılmamış bir sosyal sorumluluk projesi olan Argande, Güneydoğu Anadolu'daki kadınların sosyal ve ekonomik olarak güçlendirilmesi amacıyla Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (GAP BKİ) ortaklığı ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı (Sida) finansmanıyla Mayıs 2008'den bu yana uygulanmaktadır. Proje, "GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler Projesi"nin bir bölümü olarak, projeye dahil kadınlara sürdürülebilir geçim kaynağı oluşturmak amacıyla gerçekleştirilmiştir.

Proje kapsamında, Alex Akimoğlu, Banu Bora, Bihter Aida Pekin, Deniz Yeğin, Ezra&Tuba Çetin, Gamze Saraçoğlu, Günseli Türkay, Hakan Yıldırım, Mehtap Elaidi, Rana&Berna Canok, Rojin Aslı Polat, Özgür Masur ve Simay Bülbül'ün yanı sıra her sezon yeni eklenen tasarımcılar, oluşturdukları tasarımları Hatice Gökçe'nin koordinatörlüğünde sosyal sorumluluk çerçevesinde gönüllü olarak paylaşmaktadır.

Proje kapsamında Argande koleksiyonlarını üretmek üzere Batman ve Mardin'de kurulan atölyelerde 200'ü aşkın kadına istihdam sağlanmaktadır. İHKİB ve İTKİB'den alınan destek ile kadınlara konfeksiyon üretimi konusunda eğitim ve sertifika verilirken, proje dahilindeki kadınların tamamı; dönemsel çalışanlar dahil olmak üzere sigortalı olarak çalışmaktadır. Argande ürünleri Mudo'nun 17 mağazasında satışa sunulurken, bu ürünlerin satışından elde edilen tüm gelir projede çalışan kadınlara aktarılmaktadır.

AÇEV-BESLENME PROJESİ
(2006-2007)

Açev'in 2005 yılında başlattığı "7 Çok Geç" kampanyası kapsamında 2005-2006 öğretim yılında planlanıp uygulanan "Beslenme Projesi", 2006-2007 öğretim yılında da gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında, kalkınmada öncelikli 21 ilimizde ana sınıfı öğrencilerine çeşitli beslenme malzemeleri ücretsiz olarak dağıtılmıştır.

Proje sayesinde gelişimin en kritik olduğu bu dönemde, yoksul kesimdeki çocuklarımızın okula geldikleri her gün beslenmelerine destek olunmuş, ailelerine de kahvaltı giderleri kapsamında katkıda bulunulmuştur. Böylece çocukların okula gönderilmesi konusunda aileler teşvik edilerek, bu illerimizde eğitim oranlarında da artış sağlanmıştır.

Her zaman toplumsal sorumluluk bilincini ön planda tutan ve bu çerçevede hareket eden Mudo, Açev'in gelecek nesillerimizin eğitimi için yürüttüğü "Beslenme Projesi"ne destek olarak, bu konuda üzerine düşeni yapmaya çalışmıştır.

10. ULUSLARARASI İSTANBUL BİENALİ
(08 EYLÜL – 4 KASIM 2007)

İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı tarafından düzenlenen, 10. Uluslararası İstanbul Bienali'nde Mudo "Özel Proje Destekçisi" olarak yer almıştır. Desteklenen proje kapsamında Banu Cennetoğlu'nun "Korkutan Asyalı Adamlar" isimli fotoğraf sergisi bulunmaktadır. "Korkutan Asyalı Adamlar" hareketli yıldız projeksiyondan ve Asya'yı Avrupa'ya bağlayan İstanbul çevre yolunun etrafındaki yeşil alanlarda habersiz fotoğraflanan "Asyalı Adamlar"dan oluşan bir enstalasyon olarak dikkat çekmiştir. Habersizce fotoğraflanan "Korkutan Asyalı Adamlar" Avrupa'nın geçmişten beri korkulu rüyası "Türk İstilasına", pervazsızca duvardan duvara gezen yıldız ise Avrupa Birliği'ndeki olası yıldızımıza gönderme yapılmıştır.

DESIGN WEEK BARBARLAR SOFRASINA DESTEK
(04 EYLÜL - 19 EYLÜL 2007)

Her zaman toplumsal sorumluk bilinciyle hareket eden Mudo, Design Week'te 17 bağımsız Türk tasarımcıdan oluşan "Barbar" adlı bir topluluğa sponsor olmuştur. İstanbul'un kültür üretimini, özgün kılan özelliklerini anlamak ve araştırmak üzere barbar kavramını irdeleyen tasarımcılar, Rapid Prototyping (Hızlı Prototipleme) teknolojisini kullanarak tasarladıkları ürünlerin ilk örneklerini İstanbul Design Week içerisinde Barbarlar Sofrası isimli bir sergiyle tanıtmışlardır.

MUDO COWPARADE İSTANBUL'A MOODOO İSİMLİ İNEĞİYLE KATILIYOR...
(01 AĞUSTOS - 31 EKİM 2007)

Toplumsal sorumluluk bilinciyle yıllardır sanatın ve sporun yer aldığı çeşitli organizasyonlara ve sosyal sorumluluk projelerine destek vermeyi kendine ilke edinen Mudo, dünyanın en büyük açıkhava sanat gösterisi olan Cowparade İstanbul'a Şahin Paksoy'un tasarladığı Moodoo isimli İnek heykeli ile katılmıştır. Şahin Paksoy inek heykelini tuval olarak kullanarak hazırladığı çalışmasıyla Cowparade İstanbul'a ressam kimliğiyle imza atmıştır. Sanatçı, her daim şık ve aktif Nişantaşı insanını kendine özgü insan figürleriyle inek heykelinin üzerine taşımıştır.

TEGV - ECZACIBAŞI / GENÇ MUCİTLER PROJESİ
(NİSAN 2007)

Temel eğitim seviyesindeki gençlerin yaratıcı düşünme becerilerine sahip, bilime ve bilimsel düşünceye değer veren, problem çözen ve bilgi üreten bireyler olmasını amaçlanmayan Genç Mucitler projesi için Mudo tarafından özel olarak tasarlanan dispanserlerin içinde sunulan Selpak kutu mendillerinin satışı Mudo City, Mudo Concept ve Mudo Store mağazalarında ve www.mudo.com.tr adresinde online olarak yapılmıştır. Satışlardan elde edilen tüm gelir, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nın Genç Mucitler projesine aktarılmıştır.

TÜRKİYE MEME VAKFI - "FARKINDAYIM KORKMUYORUM" KAMPANYASI
(MART 2007)

Mudo, Türkiye Meme Vakfı'nın toplum genelinde meme sağlığı ve erken teşhisin önemi konusunda bilinçlenmeye ve bu konuda toplumsal bir farkındalık yaratmaya yönelik FARKINDAYIM-KORKMUYORUM kampanyasına destek vermiştir. Mudo'nun sponsorları arasında yer aldığı kampanya kapsamında, 21 Mart gecesi Lütfi Kırdar'da Levent Yüksel, Aşkın Nur Yengi ve Nükhet Duru ile birlikte "Kadın Şarkıları"nı seslendirmiştir.

9. ULUSLARARASI İSTANBUL BİENALİ
(17 EYLÜL – 30 EKİM 2005)

Sanatın önemini hiç bir zaman unutmayan Mudo, İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı tarafından düzenlenen, 9. Uluslararası İstanbul Bienali'ne "Özel Proje Destekçisi" olarak katılmıştır. Desteklenen proje kapsamında Lukas Duwenhögger'in "Sunday Afternoon" (Pazar Öğleden Sonra, 1999) isimli tablosu yer almıştır. Küçük bir odada vakit öldüren üç erkeği tasvir eden bu sakin fakat merak uyandıran tablo, sanatçının çoğu zaman sanat tarihinden ve edebiyat dünyasından uyarladığı figürleri resmettiği etkileyici eserlerinin başarılı bir örneğidir.

"34. DENİZ KUVVETLERİ KUPASI AÇIK DENİZ YAT YARIŞLARI"
(TEMMUZ 2005)

Sporun ve sporcunun öneminin farkındalığı ile Mudo, Açık Deniz Yat Yarışları'nın 2005 yılı organizasyonunda yer alarak, yarışmacıların kullandığı t-shirt, polar ve şapkaları özel olarak üretmiştir. Mudo şıklığı ve farklılığı ile hazırlanıp yarışmacılara armağan edilen ürünler, Nişantaşı, Akmerkez, Bodrum Marina ve Karada Marina mağazalarımızda Deniz Kuvvetleri Kupası için özel olarak tasarlanan vitrinlerde deniz severlerin beğenisine sunulmuştur.

HAYATTAN COCA-COLA ŞİŞELERİ
(30 MAYIS 2005 – 13 EYLÜL 2005)

Dünyanın en çok tanınan tasarımı Coca-Cola şişesi, uluslararası çapta başarı kazanarak Türk modacıları tarafından "hayat" konsepti kullanılarak tasarlanmış ve "Hayattan Coca-Cola Şişeleri" sergisinde yer alan bu tasarımlar, t-shirtlere ve cam şişelere aktarılmıştır. 250 ml'lik şişeler, projeye destek veren Coca-Cola satış noktalarında; t-shirtler ise, İstanbul (Carrefour Kozyatağı, Carousel, Carrefour Maltepe, Profilo, Bağdat Caddesi), Ankara (Migros Alışveriş Merkezi), Bursa, Antalya ve Konya'daki Mudo City mağazalarında satışa sunulmuştur. Satışlardan elde edilen tüm gelirler, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ve Coca-Cola Türkiye tarafından geliştirilen "Hayata Artı" Gençlik Fonu'na aktarılmıştır.

AÇEV (ANNE ÇOCUK EĞİTİM VAKFI) – 7 ÇOK GEÇ KAMPANYASI'NA KATKI
(05 MAYIS 2005 – 15 AĞUSTOS 2005)

AÇEV, "7 Çok Geç" kampanyası dahilinde, dünyaca ünlü tasarımcılar tarafından tasarlanan beş farklı t-shirt, Beymen, DKNY, İpekyol, Marks & Spencer ve YKM mağazalarıyla birlikte Mudo'da da satışa sunulmuştur. T-shirtler, Nişantaşı, Carousel, Carrefour, Ankara ve Maslak Mudo mağazaları olmak üzere, toplamda 5 lokasyonda satışa sunulmuştur. Her tasarımdan 800 adet olmak üzere toplam 4.000 adet tişörtün satışından elde edilen gelirin tamamı, AÇEV'in 0-6 yaş grubu çocukların eğitimi için yürüteceği çalışmalara harcanmıştır.

TOÇEV - BMD YAŞASIN OKULUMUZ PROJESİ
(NİSAN 2005)

BMD'nin (Birleşmiş Markalar Derneği) TOÇEV'le (Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı) birlikte düzenlediği proje kapsamında 22-23-24 Nisan 2005 tarihlerinde tüm Türkiye genelinde oluşturulan toplam cironun KDV hariç binde beşinin bağışlanarak, TOÇEV'le beraber belirlenecek bir okulun onarımında kullanılması amaçlanmıştır.

AIDS SAVAŞIM DERNEĞİ - HELLO DERGİSİ/MUDO İŞBİRLİĞİ
(ARALIK 2004)

Hello Dergisi ile 1 Aralık Dünya Aids Günü için başlatılan projede, iş ve cemiyet hayatının ünlü kadınları bir araya gelerek t-shirt tasarlamış, bir ay boyunca belirlenen Maslak, Nişantaşı, Bağdat ve Akmerkez Mudo mağazalarında satışa sunulan t-shirtlerin tüm geliri, Aids Savaşım Derneği'nin yapılacak olan gençlik evine aktarılmıştır.